دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
مقایسه فرآیند آموزش، یادگیری و ارزشیابی در برنامه‌درسی ملی ایران با نظریه‌های برنامه‌درسی

مهوش توفان؛ حسین فکوری؛ علی اصغر بیانی؛ حسن صائمی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 333-343

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.710474

چکیده
  هدف: برنامه‌درسی در هر کشوری محور فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است و با توجه به تفاوت‌های موجود در برنامه‌درسی، هدف این مطالعه مقایسه فرآیند آموزش، یادگیری و ارزشیابی در برنامه‌درسی ملی ایران با نظریه‌های برنامه‌درسی بود.روش: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا مقایسه‌ای بود. در این مطالعه، جامعه پژوهش همه اسناد برنامه‌درسی ...  بیشتر